Mededeling plaatsing alarmering
Plaatsing tijdelijk niet mogelijk

Plaatsing alarmering tijdelijk niet mogelijk

Naar aanleiding van de laatste adviezen die vanuit de regering en het RIVM zijn gegeven over het coronavirus, hebben we een beslissing moeten nemen. Er is besloten dat er voorlopig geen alarmapparaten geplaatst kunnen worden bij klanten.

Om een alarmapparaat te laten plaatsen moet er een monteur in huis komen bij de klant. Wij willen de kwetsbare mensen geen extra risico laten lopen door een monteur langs te laten komen.

Als u toch een apparaat wilt ontvangen, dan kunnen wij een apparaat opsturen dat direct werkt. Er kan echter géén woningtoegang worden geplaatst. Dit houdt in dat als u personenalarmering wilt waarbij er een zorgprofessional langs komt indien er nood is, wij dat op dit moment niet kunnen bieden. De zorgprofessional kan namelijk niet in uw huis komen als er geen woningtoegang is geregeld.

Zodra wij van het RIVM horen dat het veilig is, zullen wij weer personenalarmering met zorgopvolging gaan installeren.

Heeft u vragen of is er een spoedgeval? Neem dan contact op met onze klantenservice op 088 – 123 99 88.

Informatie over maatregelen door Careyn

Het zijn voor iedereen spannende en verwarrende tijden. Wij hebben als land en ook als organisatie vergaande maatregelen moeten treffen die nog niet eerder nodig waren. Bij alle maatregelen worden elke keer twee dingen duidelijk: onze kwetsbare cliënten moeten zo goed mogelijk worden beschermd. En onze zorgmedewerkers zijn onmisbaar in deze periode.

Careyn doet er alles aan om onze cliënten en medewerkers gezond te houden en de verspreiding van het coronavirus zo veel mogelijk te beperken. We zorgen voor en mét elkaar. Hierbij volgt Careyn de richtlijnen en maatregelen van het kabinet, de GGD en het RIVM. Klik hier voor meer informatie van het RIVM.

Taskforce

Om zo goed mogelijk voorbereid te zijn en snel te kunnen reageren, heeft Careyn een Taskforce Corona ingesteld. Deze Taskforce komt dagelijks bij elkaar, volgt de landelijke ontwikkelingen en houdt aansluiting bij de adviezen en aanwijzingen van het RIVM en de GGD. Indien de actualiteit daartoe aanleiding geeft, worden genomen maatregelen zo snel mogelijk aangepast.

Extra aandacht voor hygiëne

Er is bij Careyn extra aandacht voor de hygiëne. Wij verwachten van elke cliënt en medewerker dat hij of zij zich houdt aan de richtlijnen van het RIVM:

  • Was uw handen zorgvuldig bij binnenkomst
  • Houd 1,5 meter afstand van elkaar
  • Schud geen handen
  • Hoest in uw elleboog
  • Gebruik papieren zakdoekjes en gooi deze direct weg

Onze zorgmedewerkers

We hebben onze zorgmedewerkers in deze tijden heel hard nodig. Zij blijven alleen thuis bij verkoudheidsklachten in combinatie met koorts. Zij kunnen weer aan het werk als ze minimaal 1 dag niet meer hoesten en geen koorts meer hebben.

Wanneer er iets verandert aan de situatie in Nederland en bij Careyn of cliënten en aanvullende maatregelen noodzakelijk zijn, dan informeren wij onze cliënten en de leden van CareynPlus zo spoedig mogelijk.

 

 

Personenalarmering aanvragen

  • Altijd bereikbaar
  • Professionele hulp bij nood
  • ISO gecertificeerd
  • Politiekeurmerk Veilig Wonen
Direct aanvragen Meer informatie