Onderweg Plus
Zeker zijn van hulp thuis én onderweg

Onderweg Plus

Maakt u graag een wandeling? Gaat u nog regelmatig op pad? Maar voelt u zich soms wat onzeker. Dan kan het Onderweg Plus abonnement u de veiligheid bieden die u wellicht zoekt. Met dit abonnement bent u zowel thuis als onderweg verzekerd van hulp. Waar u ook bent. Als u op de knop drukt, komt er hulp.

Hoe werkt het?

U ontvangt van ons per post een mobiel alarmeringsapparaat dat werkt op het mobiele telefoonnet. Het apparaat is volledig gebruiksklaar en kunt u in heel Nederland gebruiken. Door de GPS in het apparaat is, bij een alarm, voor de zorgcentrale zichtbaar waar u zich bevindt. Als u alarm maakt ontstaat er een spreek/luisterverbinding met de Zorgcentrale.

U alarmeert thuis

De centralist van de Zorgcentrale maakt een inschatting van uw hulpvraag en schakelt de juiste hulp in. Dit kan een zorgmedewerker of een hulpdienst zijn.  Heeft uw hulpvraag geen medische urgentie dan kan ook een van uw contactpersonen gewaarschuwd worden 

U alarmeert onderweg

De centralist van de Zorgcentrale waarschuwt één van de drie contactpersonen die u aan ons heeft doorgegeven.  

Toegang tot uw woning

Het is belangrijk dat de zorgprofessionals toegang tot uw woning hebben als u alarm maakt. In de loop van 2025 zal de digitale sleutelkluis  in het hele werkgebied gebruikt gaan worden. De sleutelkluis is erg veilig en is onafhankelijk getest. Het is een product in de categorie sleutelkluizen dat de hoogste (inbraakwerende) kwalificatie heeft gehaald: SKG***. De sleutelkluis wordt door het Politiekeurmerk Veilig Wonen gewaardeerd als een innovatief product en een veilige keuze. Lees hier meer over digitale woningtoegang

Bij de keuze voor een abonnement met professionele opvolging is gebruik van de digitale kluis verplicht. De kosten voor deze kluis zitten in het abonnement voor personenalarmering. 

In gebieden waar Careyn nog niet werkt met digitale sleutelkluizen wordt uw sleutel gecodeerd bewaard of wordt een mechanische kluis bij uw voordeur gehangen. 

Tarieven en vergoeding

U betaalt voor een Onderweg Plus abonnement per maand en eenmalige aansluitkosten. Klik hier voor alle tarieven. Wilt u weten of u in aanmerking komt voor eventueel een gedeelte vergoeding via de zorgverzekeraar dan adviseren wij u contact op te nemen met uw zorgverzekeraar.

Partner abonnement

Dit is bij een Onderweg abonnement niet mogelijk.

 

Personenalarmering aanvragen

Let op: De gemiddelde doorlooptijd is momenteel 15-20 dagen.

 

Bent u woonachtig in een van de onderstaande gemeentes en wilt u Personenalarmering aanvragen, vul het formulier in via de groene knop:

Gemeentes Utrecht West:

  • De Ronde Venen
  • Montfoort
  • Woerden
  • Stichtse Vecht
  • Oudewater

Gemeentes DWO/NWN:

  • Westland
  • Delft
  • Pijnacker-Nootdorp
  • Midden-Delfland
  • Vlaardingen
  • Maassluis
  • Schiedam

Direct aanvragen

Bent u niet woonachtig in Utrecht West of DWO/NWN en wilt u Personenalarmering aanvragen, vul het formulier in via de oranje knop:

Direct aanvragen Meer informatie

Anderen bekeken ook

Onderweg Basis

Onderweg Basis

  • 24/7 verbinding
  • Thuis én onderweg
  • Uw contactpersoon komt bij alarmering
  • Mobiele zender

Lees meer
Thuis Plus

Thuis Plus

  • 24/7 verbinding
  • Wijkverpleging komt bij nood
  • Pols- of halszender
  • Partnerabonnement mogelijk
  • Sleutelbeheer

Lees meer
Thuis Basis

Thuis Basis

  • 24/7 verbinding
  • Uw contactpersoon komt bij alarmering
  • Pols- of halszender
  • Partnerabonnement mogelijk

Lees meer
Informatie, vragen en contact

Informatie, vragen en contact

Vraag hier meer informatie aan. U kunt informatie ontvangen per post of e-mail, maar wij kunnen ook telefonisch contact met u opnemen.

Lees meer