Een zeker gevoel
Ondersteunt, geeft plezier én voordeel

Veelgestelde vragen

Hoe werkt alarmering?

U krijgt van Careyn een alarmeringsapparaat. Als u zich niet veilig of onzeker voelt, kan snel en gemakkelijk hulp worden ingeschakeld. Gewoon door het knopje van de draadloze alarmzender in te drukken. Het alarmeringsapparaat verbindt u direct met een verpleegkundige.

Wat is het verschil tussen het Basis en het Plus abonnement?

Bij het Basis abonnement zorgt u dat er buren of familieleden in het bezit zijn van uw sleutel. Wanneer u alarmeert zullen zij langs komen om u te helpen. Bij het Plus abonnement zal een professioneel medewerker van Careyn langs komen in geval van nood.

Hoe werkt de sleutelkluis en is dat veilig?

Wij bevestigen aan de buitenkant van uw voordeur een veilig 'sleutelkluisje' (SKG-gecertificeerd). Hierin zit uw huissleutel. De medewerker kan dit kluisje met een speciale sleutel openen en zo altijd bij u binnen komen.

Wat kost alarmering?

Dat is afhankelijk van de opvolging die u kiest.

  • Wanneer u kiest voor opvolging door uw contactpersonen dan zijn de kosten van het Basis abonnement voor u van toepassing.
  • Wanneer u kiest voor opvolging door een professionele hulpverlener dan zijn de kosten voor het Plus abonnement voor u van toepassing.

Ik heb geen telefoonaansluiting

Als u geen telefoonaansluiting heeft, dan krijgt u bij een Thuis Basis of een Thuis Plus abonnement een alarmapparaat met GSM kaart. Dit werkt hetzelfde als een standaard alarmapparaat. De verbinding gaat via de sateliet net als bij een mobiele telefoon. U betaalt voor een alarmapparaat met GSM kaart wel € 7,15 extra per maand. Voor een Onderweg Basis of een Onderweg Plus abonnement geldt dit niet. Dan heeft u standaard een apparaat met GSM verbinding.

Kan ik vergoeding krijgen voor mijn personenalarmering?

Diverse zorgverzekeraars en gemeenten vergoeden de aansluitkosten en abonnementskosten geheel of gedeeltelijk. Informeer bij uw zorgverzekeraar en gemeente of u recht heeft op een vergoeding.

Kan er een spoedplaatsing worden gedaan?

Ja, dat kan binnen 24 uur op werkdagen. Spoedinstallatie vindt plaatst uiterlijk op de eerstvolgende werkdag nadat deze bij ons is aangemeld. De kosten van een spoedplaatsing zijn € 50. Dit zijn extra kosten naast de reguliere installatiekosten.

Kan ik een tweede hals- of polszender aanvragen?

Ja, de kosten van een tweede hals- of polszender zijn € 6,75. Bij een aanvraag tweede zender als een alarmapparaat al eerder is geplaatst, worden er voorrijkosten en uurloon in rekening gebracht van € 70.

Wat moet ik doen bij een storing?

Proefmelding

Werkt uw apparaat niet naar behoren? Of heeft u het gevoel dat het niet naar behoren werkt? Schroom niet en maak een proefmelding! U doet dit door op uw alarmknop te drukken. Krijgt u contact met de alarmcentrale? Geef aan dat het een proefmelding gaat. U apparaat werkt gewoon.

Krijgt u geen contact met de meldcentrale? Neem dat contact op met Careyn Klantenservice, telefoonnummer 088 - 123 99 88. We zullen uw storing doorgeven aan de monteur. Deze zal telefonisch contact met u opnemen en indien nodig een afspraak met u maken om langs te komen.

Storing door wijziging telefoonprovider of stekker

Mocht uw apparaat een storing geven doordat u bijvoorbeeld zelf van telefoonprovider bent veranderd of de stekker niet in het stopcontact zit, zijn wij genoodzaakt servicekosten € 70 in rekening bij u te brengen. Uiteraard worden deze kosten niet aan u berekend als het apparaat niet goed functioneert.

Ik ga verhuizen. Kan de alarmering meeverhuizen?

Als u verhuist kan uw alarmapparatuur met u meeverhuizen. Heeft u naast de alarmapparatuur ook een digitale sleutelkluis (zorgkluis) of cilinder die meeverhuist? Dan zitten hier mogelijk kosten aan verbonden. Voor het omruilen van de sleutels betaalt u € 45. Voor het verhuizen van de sleutelkluis of digitale cilinder betaalt u € 125. Dit zijn de voorrij- en arbeidskosten voor het demonteren en monteren van de sleutelkluis of digitale cilinder.

Hoe kan ik een wijziging doorgeven?

U kunt gebruik maken van ons wijzigingsformulier. Klik hier voor ons wijzigingsformulier.

Ik ben een onderdeel van de alarmering kwijt. Wat kan ik doen?

Alle apparatuur wordt in bruikleen aan u verstrekt. Bij afsluiten van het van uw abonnement dient alle apparatuur weer compleet ingeleverd te worden. De kosten die worden berekend bij defect of verlies vindt u terug in dit document.

Personenalarmering aanvragen

  • Altijd bereikbaar
  • Professionele hulp bij nood
  • ISO gecertificeerd
  • Politiekeurmerk Veilig Wonen
Direct aanvragen Meer informatie